Beden Eğitimi

 

Ortaöğretimde Beden Eğitimi Programı kas gruplarının yanı sıra, davranış ve sosyal rollerle ilgili becerileri geliştirmeye yöneliktir. 14-18 yaş aralığını içeren dönemde öğrenciler sporla daha disiplinli hatta profesyonel düzeyde ilgilenmeye başlar. Programın genel amacı, tüm spor dalları ile ilgili disiplinleri öğretmek, öğrencilere arzularını ve güçlerini kontrol etme yetisi kazandırmak, öğrencinin enerjisini doğru kanalize etmek ve sportif faaliyetlerle kazandığı konsantrasyonu zihinsel etkinliklere de aktarmasını sağlamaktır.

Dersler

Beden Eğitimi Derslerimiz; öğrencilerin sporu yaşam tarzı olarak benimsemelerini,  bireysel ve takım sporları becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Sporun yararlarını kavrayarak boş zamanlarını spor faaliyetleri ile değerlendirmeye istekli olmalarını sağlamaktır. Hazırlık, 9. 10. ve 11. sınıflarda zorunlu olarak uygulanan beden eğitimi ders konularımız:

Düzen alıştırmaları, Temel jimnastik duruşları, Atletizm, Voleybol, Basketbol, Hentbol, Futbol, Futsal, Badminton, Masa tenisi, Okçuluk ve Sportif oyunlardan oluşmaktadır. Ayrıca öğrencilerimiz dengeli beslenme ve ilk yardım konularında da bilinçlendirilmektedir.

Hedefler

Beden Eğitimi Programı ile öğrencilerin aşağıdaki bilgi ve becerileri geliştirmesi hedeflenir:

  • Almış olduğu spor disiplinini, yaşamının her alanına taşımak,
  • Yapıcı ve yaratıcı düşünmek, sosyal ilişkilerde etkin rol üstlenmek,
  • Ölçülü ve planlı çalışmak, bedenini gereğinden çok zorlamamak,
  • Ekip çalışmasına yatkınlık, ekip içinde görev ve sorumluluk almaktan kaçınmamak,
  • Gerektiğinde liderlik etmek ya da lideri izleyebilmek,
  • Herkese hoşgörülü ve dostça davranmak; iyi, doğru ve güzeli takdir etmek,
  • Kendini kontrol edebilmek, başkalarına ve kurallara saygı göstermek,
  • Kendine güvenmek, yerinde ve çabuk insiyatif kullanabilmek,
  • Sportif faaliyetlerde ve sosyal yaşamlarındaki davranış biçimlerini olumlu yönde geliştirmek,

Kazanmak için gereken çabayı göstermek, ancak kaybetmenin kazanmak kadar doğal bir sonuç olduğunu unutmamak.